Skip to main content

Ovo ljeto nismo se često viđali. I dok ovo čitaš – ja još uvijek odmaram. Ali mozak mi se odmorio i naglo počeo vrtjeti. Pa sam ti htjela ispričati priču o ”industrijama u kojima se tako lako poskliznuti”. 

One u kojima marketing brzo i lako postaje – toksičan. Doslovno ima moment u kojem ti može – otrovati mozak. Bezobziran i neumoljiv. Često okrutan i još češće – okrutan prema ženama. 

Vidjela sam ovo ljeto nekoliko takvih kampanja. I moja je velika aktualna sreća to što me ovaj posao učinio nešto otpornijom. Nešto, ne potpuno. Inače bih vjerojatno već kupila izvjesnu količinu detox sokova nadajući se da ću se ujutro probuditi kao supermodel. Ovako, kupila sam ih samo jednom prošle godine. I očito nisam postala supermodel. Ali i kao mnoge druge žene koje znam, milijun sam si puta naštetila upijajući – marketinšku poruku. Da u nečemu – nisam dovoljno dobra. U tijelu, duhu, prodaji, poslu, nebitno.

I često su naše slike idealnih tijela, umova, idola – produkt dugo plasirane marketinške poruke. Dugo ponavljanih imperativa mršavosti, pameti, sposobnosti, karijere. Nebitno. 

Čari ljetne prodaje. 

Svijet fitnessa često je onaj u kojem se ljudi – okliznu u otrove. Ovog ljeta svjedočila sam priličnoj sablasnoj kampanji koja je promovirala program za mršavljenje uvjeravajući žene da ih dečki i muževi – neće voljeti? I to je samo ona koja me najviše štrecnula. Pogodila u nerv nevjerovanja da takvo nešto postoji. Svjedočila sam i sto i jednom oglasu ”summer body u 5 dana” (nisu napisali onaj dio u kojem se možda onesvjestiš?). I raznom, ali potisnula sam. 

I, da, dovoljno mi je jasno da je cilj prodaja, ali ima drugih načina da se dosegne prodaja. Bez da čovjeka, češće ženu, korjenito ubiješ u pojam i otjeraš u sebemrzje (nisam sigurna postoji li ta riječ, ai razumijemo se) i hodanje po plaži umotane u ručnik. O, da, ove godine vidjela sam mnogo divnih žena koje su hodale – umotane u ručnik. 

I, da, komentiranje tuđih oglasa najčešće nije moja domena. Ali, kao žena koja je morala vagu iseliti iz svog doma i kao žena upućena u marketing, ipak se osjećam kao da dugujem ove riječi. 

Postoji bolji način promocije od onoga gdje je ideja našem kupca natjerati da kupi jer se mrzi. Postoji zdravije.  Ako je fitness industrija već naš posao (i moj je posao, imam klijentice iz te sfere), ima načina da zagovaramo zdravlje i self-care, psihološki i fizički dobitak. Pa da žena kupi jer – se voli. Jer želi raditi za sebe. Pa da klijent u proces uđe uzbuđen, a ne – pobjeđen. 

Ima načina. I ne pate brojke, garantiram. Dapače, sretan klijent ostat će duže. Neće otpepati prvi put kad kiksa ”jednom zlom čokoladom” i još malo sebemrzja zbog nedosljednosti, prepun grižnje savjesti. 

Ako pogledaš bolje, broj pozitivnih primjera kod fitness kreatora već je sada značajno veći nego prije. I, da, nemoj me krivo shvatiti, nije fitness jedina industrija, ali je u ljetno doba –  veoma ilustrativna.

Ima bolji put. Put kojim odgovaramo na pitanje ”kako ti mogu pomoći da živiš bolje, kvalitetnije i zdravije?”. Nježniji. Dugoročno zdraviji. 

Ne valja podcjeniti moć društvenih mreža u dobu u kojem jesmo. Idealna su platforma za poslati pozitivne poruke i ostaviti pozitivne tragove. Na stvarnosti drugih ljudi. I ne samo one virtualne.

Marketingu pristupam – nježno i odgovoru. Ako želiš učiti od mene, klikni ovdje.

Ostavite komentar